vineri, 11 aprilie 2008

Un emigrant acuza. Consulul României din Viena ia spagi de 2.000 de euro pe zi


Sorin Anei a fost nevoit sa dea 20 de euro spaga consulului roman din Viena pentru o hartie. Am vorbit cu el la telefon, si am aflat povestea banilor de la consulat. Romanul are un copil nascut in Spania. Impreuna cu el si sotia, Sorin a vrut sa vina in tara, la inceputul lunii august 2007. Ii lipsea un certificat al copilului, fara de care vamesii romani nu i-au permis intrarea in tara.
Familia Anei, e fost indrumata catre Consulatul Romaniei din Viena pentru rezolvarea problemei. „Cand am ajuns acolo erau peste o suta de oameni la coada. Eram numarul 78 pe lista de asteptare, iar consulatul avea program de lucru doar patru ore“, povesteste Sorin.
De la ceilalti romani el a auzit ca trebuie sa pregateasca o suma de bani pentru a castiga bunavionta consulului. „Am intrat la consul, m-a intrebat ce problema am, dupa care mi-a cerut pasaportul. L-a fluturat in fata mea si a spus: E gol. Baga si tu 20 de euro in el!
Un alt roman, care nu stia situatia, a fost nevoit sa dea 50 de euro, pentru ca nu avea hartii mai mici“, isi aminteste romanul. Din spusele sale reiese ca daca fiecare roman lasa consulului macar cate 20 de euro, suma stransa p e zi poate depasi 2000 de euro. „Dupa incheierea programului, adica la ora 13.00, cei din consulat spuneau ca mai stau pentru cei care vor sa-si rezolve problemele, dar numai contra-cost. Iar suma minima era tot 20-30 de euro“, mai spune Anei.
Impreuna cu sotia, copilul si fratele sau, el a asteptat o noapte in fata Consulatului Roman din Viena, a stat la o coada de 80 de oameni si a fost nevoit sa dea bani pentru a obtine o „foaie de regreso“, un document care sa-i permita copilului sau sa intre in Romania. Concluzia lui Sorin a fost: „E normal, vorbim de romani!“.
sursa Gardianul

Niciun comentariu: